Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αλέξανδρος Καραβλίδης
Αριθμός ωρών ομίλου: 2-3 ώρες
Οι τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος:
Α΄ Β΄ Γ΄ Γυμνασίου
Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του ομίλου είναι οι μαθητές να αποκτήσουν τις ακόλουθες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις:
- Να γνωρίσουν τον προγραμματισμό (μεταβλητές, δεδομένα, εντολές εκτέλεσης, βρόγχους).
- Να συνεργάζονται ομαδικά σχεδιάζοντας, προγραμματίζοντας και συνθέτοντας κατασκευές που μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα μας χρησιμοποιώντας καθημερινά υλικά.
- Να επιλύουν προβλήματα ακολουθώντας τη λογική σειρά (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και αξιολόγηση).
- Να δημιουργούν προγράμματα τα οποία θα τρέχουν αυτόνομα ή θα θέτουν σε κίνηση και να ελέγχουν ρομποτικές εφαρμογές.
- Να επιλύουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται αναγνωρίζοντας, εντοπίζοντας και αναθεωρώντας τα σφάλματα
- που μπορούν να παρουσιαστούν τον κώδικα βελτιώνοντας τις κινήσεις των ρομποτικών κατασκευών.
- Να αναπτύξουν ευρηματικότητα σχεδιάζοντας και υλοποιώντας πρωτότυπες εφαρμογές επιστήμης, τεχνολογίας και τέχνης.
- Να παρουσιάζουν την εργασία τους και να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς (π.χ.Generation Next κ.α.).
Η Διδακτική μεθοδολογία που θα ακολουθησουμε είναι η Ομαδοσυνεργατική, η Διερευνητική – Αποκαλυπτική και η βιωματική προσέγγιση επίλυσης προβλήματος (problem based learning)
Ενδεικτικά οι ενότητες που θα διδαχθούν είναι οι ακόλουθες:
- Arduino: Αισθητήρες και Περιφερειακά, Προγραμματισμός
- App Inventor: Δημιουργία εφαρμογών για κινητά, συνεργασία με το Arduino
- Σχεδιασμός κυκλωμάτων στο TinkerCAD
- Citizen Science και Big Data πλατφόρμες και Εφαρμογές – Apps. Ποιος είναιο ρόλος μας ως πολίτες;
- Προετοιμασία για διαγωνισμό. Υλοποίηση κατασκευών-εφαρμογών.
- Σχεδιασμός οργάνωση και εκτέλεση αποστολών διερευνώντας και καταγράφοντας τις δυνατότητές της κάθε δημιουργίας.
- Ανάρτηση δημιουργιών στην Πλατφόρμα OSOS, στην ιστοσελίδα Generation Next κ.α.