Το Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας στις 6- 7 και 8 Μαΐου πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην πόλη των Ιωαννίνων.

ΗΜΕΡΑ

επίσκεψη στην πόλη των Ιωαννίνων. Κατά την πρώτη μέρα επισκεφθήκαμε το μουσείο
μοντέρνας τέχνης πού βρίσκεται στο Ελληνικό Ιωαννίνων του δήμου κατσανοχωρίων. Η
μοναδικότητα του έγκειται στο ότι περιλαμβάνει έργα που μιλούν για την Ήπειρο και την
ιστορία της είναι μοναδικό γιατί μιλάει για το ψωμί, για τον ευεργέτη, τον ξενιτεμένο, τον
πνευματικό άνθρωπο, τον ηπειρώτη μάστορα, το βοσκό, τον γεωργό, την πολύπαθη
Ηπειρώτισσα μάνα και τέλος για τη μάθηση.Στη συνέχεια, με αφετηρία το μώλο, περάσαμε
με πλοιάριο στο νησάκι των Ιωαννίνων. Εκεί περιπλανηθήκαμε στα γραφικά σοκάκια του
οικισμού του 17ου αιώνα όπου η παράδοση αναφέρει ότι οι πρώτοι κάτοικοι του ήρθαν από
τη Μάνη της Πελοποννήσου. Σήμα κατατεθέν του νησιού είναι τα οκτώ μοναστήρια που
αποτελούν ένα μοναστικό συγκρότημα. Εμείς επισκεφτήκαμε την περίφημη Μονή Αγίου
Νικολάου Φιλανθρωπινών. Οι Φιλανθρωπινοί ήταν κλάδος σπουδαίας Βυζαντινής
οικογένειας από την Κωνσταντινούπολη και εγκαταστάθηκαν εκεί μετά το 1204. Στη Μονή
υπάρχουν θαυμάσιες και πολύ καλά διατηρημένες τοιχογραφίες που αποδίδονται στους
Θηβαίους ζωγράφους Φράγκο Κατελάνο και Φράγκο και Γεώργιο Κονταρή και αποτελούν
κορυφαία δείγματα μεταβυζαντινής ζωγραφικής. Ανάμεσα στις 770 σκηνές και στα 3.000
πρόσωπα αγίων που εικονογραφούνται, σε έναν από τους νάρθηκες επάνω στο θόλο
υπάρχει θαυμάσια τοιχογραφία που εικονίζεται ο Χριστός ως μεγάλης Βουλής Άγγελος .
Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ολόσωμες τοιχογραφίες των επτά φιλοσόφων της
αρχαιότητας του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα, του Σόλωνα, του Χείλωνα, του Απολλώνιου του
Πλούταρχου και του Θουκυδίδη. Επίσης επισκεφτήκαμε το μουσείο του Αλή Πασά και της
επαναστατικής περιόδου το οποίο στεγάζεται σε ένα κελί της μονής Παντελεήμονα.
Κατά τη δεύτερη μέρα της επίσκεψής μας περιπλανηθήκαμε στο Κάστρο των Ιωαννίνων και
εκεί επισκεφτήκαμε το βυζαντινό μουσείο πού βρίσκεται στο χώρο της Ν.Α Ακρόπολης( Ιτς
Καλέ) του Κάστρου.Το μουσείο φιλοξενεί γλυπτά, νομίσματα, κεραμικά ,εικόνες, βημόθυρα,
Ευαγγελία, από τον 4ο έως τον 19ο αιώνα.
Εκεί οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δουν το εσωτερικό ενός οθωμανικού τζαμιού
(φετιχιέ τζαμί), να πληροφορηθούν την ιστορία του Αλή Πασά και να δουν τον τάφο του.
Στη συνέχεια, στο μουσείο αργυροτεχνίας θαυμάσαμε τα υπέροχα έργα αργυροχοΐας που
αποτελεί θαυμάσια τοπική τέχνη της Ηπείρου.
Κατά την τρίτη ημέρα της επίσκεψής μας φτάσαμε στην πανέμορφη πόλη του Μετσόβου.
Απολαύσαμε την υπέροχη ηπειρώτικη φύση και στο χωριό Μονοδένδρι κατηφορίσαμε ως το
εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής όπου είδαμε από ψηλά το περίφημο φαράγγι του Βίκου.
Εκεί υπάρχει και έκθεση αγιογραφίας όπου εκθέτουν τα έργα τους οι φοιτητές της Σχολής
Καλών Τεχνών των Ιωαννίνων.
Στην πόλη του Μετσόβου επίσης, επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο γνωστό και ως
αρχοντικό το οποίο είναι ένα από τα πρώτα έργα του Ιδρύματος βαρώνου Μιχαήλ Τοσίτσα
και λειτουργεί από το 1955. Η περιήγηση στους χώρους του Μουσείου ζωντανεύει την
ατμόσφαιρα περασμένων αιώνων και δείχνει στον επισκέπτη τον τρόπο οργάνωσης και
λειτουργίας ενός μετσοβίτικο αρχοντικού. Τα εκθέματα περιλαμβάνουν ό,τι θα μπορούσε να
υπάρχει σε ένα αρχοντικό την εποχή της μεγάλης οικονομικής ακμής του Μετσόβου αλλά και
αντικείμενα που αποτελούν για το έθνος ιστορική μνήμη. Στο μουσείο εκτίθεται επίσης μία
συλλογή 66 εικόνων που χρονολογούνται από τον 15ο έως τις αρχές του 20ου αιώνα και
είναι θαυμάσια δείγματα και αυτά μεταβυζαντινής ζωγραφικής. Στον τρίτο όροφο υπάρχει το
διαμέρισμα του Ευάγγελου Αβέρωφ με προσωπικά είδη και φωτογραφίες από τη ζωή του.
Σε αυτό το σημείο, δυστυχώς, έλαβε χώρα η επιστροφή μας ώστε να είμαστε έγκαιρα πίσω